Tuesday, June 17, 2008

Osanlu transferred to Evin Prison's clinic

http://www.iranpressnews.com/source/041848.htm
منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه كه در تاريخ 6/3/1387 جهت جراحي چشم از زندان اوين به بيمارستان لبافي نژاد منتقل شده بود در تاريخ 28/3/1387 ساعت 15/14 دقيقه از بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان لبافي نژاد به بهداري زندان اوين منتقل شد .

ضروري مي دانيم يك بار ديگر توضيحاتي را در رابطه با زنداني بودن آقاي منصور اسالو و حمايت هاي داخلي و جهاني در رابطه با گزارشات دولتي منتشره در سايت هاي خبري ايسنا و دسترنج ، ارائه نمائيم ؛

طبق سنت هر ساله ، در گزارشات نادرست نمايندگان اعزامي ايران به اجلاس سالانه سازمان جهاني كار كه در سايت هاي خبري ايسنا و دسترنج منتشر شده است ، نمايندگان كشور هاي اردن ، عراق و لبنان از امضاي نامه اعتراضي در رابطه با آزادي منصور اسالو كه در اين اجلاس تنظيم و به امضاي اكثريت نمايندگان حاضر رسيده است ، حمايت نكرده اند ، اين در حالي است كه به گفته نمايندگان اين كشورها در اجلاس سالانه سازمان جهاني كار ، اين نمايندگان در رابطه با آزادي آقاي منصور اسالو به همراه نمايندگان كشورهاي فلسطين، بحرين و تونس حتي با دگمه هاي نصب شده روي سينه اشان كه تصوير آقاي منصور اسالو روي آن بوده است در اين اجلاس شركت داشته و حمايت خود را از ايشان اعلام كرده اند .

در گزارش 59 صفحه اي كه امسال در سازمان جهاني كار تنظيم شده است بار ديگر دولت جمهوري اسلامي ايران را براي رسيدگي به شكايات چند سال گذشته و همچنين به رسميت شناختن حق تشكل و بازگشت به كار كارگران اخراجي و لغو كليه اتهامات كارگران ايران ، موظف كرده اند .

ما اميدواريم مسئولين كشورمان به خاطر عضويت در سازمان جهاني كار به مصوبات تاييد شده سازمان جهاني كار احترام گذاشته و هر چه زودتر شاهد آزادي منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديكا و بازگشت به كار اعضاي هيئت مديره وفعالين سنديكايي و تمامي كارگراني كه به خاطر دفاع از حقوق صنفي كارگران با مشكل مواجه شده اند باشيم .
سنديكاي كارگران شركت واحد
اتوبوسراني تهران و حومه
Iranian trade union leader Mansour Osanloo has been relentlessly persecuted for his efforts to secure an independent trade union and living wages for bus workers. He is being held in Evin prison and have had 3 eye surgeries so far.

The arrest of the leadership including M Osanloo (Sept - Dec 2005)
Protest strike and mass oppression (Jan 2006)
Fighting back with the global protest day (Feb 2006)
All except M Osanloo are released (March 2006)
Arrests on May Day (May 2006)
ITF and ICFTU submits joint ILO Complaint (July 2006)
M Osanloo is arrested again (Nov 2006)
International protest wins the re-release of M Osanloo (Dec 2006)
Labour Ministy sends out employment termination letters (Jan - Feb 2007)
ITF launches online petition (Feb 2007)
School teachers arrested following protest action (March 2007)
Union members detained on May Day (May 2007)
M Osanloo attends the ITF Road Transport Meeting in London (June 2007)
Osanloo kidnapped in Tehran (July 2007)

No comments: